Teknik kosmetologi perkakasan untuk peremajaan wajah

kosmetologi perkakasan untuk wajah

Setiap wanita bermimpi mempunyai badan yang muda dan anjal sepanjang hidupnya. Sayangnya, tidak semua orang berjaya memelihara belia dengan cara semula jadi. Tetapi jangan putus asa! Kini ubat tidak berhenti, jadi kaedah peremajaan wajah buatan telah muncul, yang sangat diminati oleh banyak wanita dan juga lelaki.

Apakah kosmetologi perkakasan?

Kosmetologi perkakasan adalah prosedur yang dilakukan menggunakan peralatan khusus untuk menyuntik produk kosmetik di bawah kulit. Pada masa ini, dengan bantuan teknologi ini, adalah mungkin untuk membesarkan payudara, menghaluskan kulit, membersihkan wajah dan banyak lagi tanpa masalah dan usaha khas.

Sayangnya, wajah adalah bahagian badan yang mula berumur paling pantas. Wanita yang lebih tua mempunyai kedutan yang ketara dan kehilangan ketegangan kulit. Untuk mengelakkan proses ini, mereka hanya menggunakan tangan ahli kecantikan dan beberapa produk yang harus disapu pada wajah hampir setiap hari, dan ini tidak memberikan peningkatan. Kini telah muncul peranti baru yang mampu melakukan pelbagai keajaiban.

Untuk menjalankan prosedur tersebut, hanya peralatan modern dan diperbaiki yang digunakan, yang diperlengkapi oleh pakar dengan sejumlah besar fungsi, mod, dan alat tambahan. Ini dilakukan untuk mencapai hasil yang terbaik.

Bacaan

Semua prosedur kosmetik harus dilakukan hanya kerana dua sebab - untuk pencegahan dan rawatan tanda-tanda penuaan. Berikut adalah senarai beberapa petunjuk untuk kosmetologi perkakasan:

petunjuk untuk kosmetologi perkakasan
  • kedutan wajah;
  • kehilangan ketegasan kulit atau tanda penuaan lain;
  • pigmentasi kulit yang teruk;
  • melawan berat badan berlebihan atau selulit;
  • jerawat;
  • penghapusan tatu atau alat solek kekal.

Senarai ini cukup panjang, tetapi harus diperhatikan bahawa prosedur sedemikian sangat berkesan dan selesa.
Keselamatan kosmetologi perkakasan secara amnya bergantung pada kelayakan pakar, kemahiran dan penyelenggaraan peralatannya.

Kontraindikasi

Sayangnya, tidak setiap wanita dapat menggunakan prosedur sedemikian, kerana mereka mempunyai sejumlah kontraindikasi.

Penting untuk diingat!

Bagi wanita hamil, kosmetologi perkakasan dilarang sama sekali, kerana boleh mengembangkan pelbagai patologi pada janin.

Apakah kontraindikasi untuk prosedur sedemikian? Senarai ini memberitahu hanya tentang yang paling asas, dan pakar harus membiasakan anda dengan yang lain:

  • penyakit onkologi;
  • intoleransi terhadap serum atau gel yang dimaksudkan untuk disuntik di bawah kulit;
  • tumor;
  • kulat dan pelbagai proses keradangan;
  • pembekuan darah yang lemah;
  • kecenderungan keturunan terhadap pendarahan;

Seperti yang anda lihat, kontraindikasi terhadap kosmetologi perkakasan sangat mudah. Yang paling penting, pesakit mesti sihat. Sekiranya anda mempunyai penyakit, pertama anda harus disembuhkan, dan hanya memikirkan prosedur kosmetik.

Jenis kosmetologi perkakasan

Semua orang boleh memilih jenis prosedur kosmetik yang sesuai, yang sesuai untuk anda dan akan membantu menghilangkan masalah, kawasan yang tidak diingini.

Di zaman teknologi tinggi ini, terdapat banyak prosedur yang berbeza dan berbeza yang membantu mencapai penampilan yang diinginkan:

  1. Liposuction- penghapusan berat badan berlebihan menggunakan peranti khas. Yang disebut mengepam lemak berlebihan dari kawasan yang bermasalah. Liposuction dibahagikan kepada dua jenis: ultrasonik dan laser. Dengan namanya jelas: pada kaedah pertama, lemak dipam keluar menggunakan suara, dan yang kedua - laser. Perlu diingat bahawa sedot lemak dikontraindikasikan untuk orang gemuk.
  2. Urut perkakasan- urut dilakukan menggunakan alat. Ini merangkumi sebilangan besar spesies yang sangat berbeza antara satu sama lain dan mempunyai petunjuk yang berbeza. Pada asasnya, terdapat tiga jenis urut perkakasan: hydromassage (dengan air), urut getaran (menggunakan getaran buatan) dan pneumomassage (ciri pembezaan utama adalah arus udara yang kuat).
  3. Cryotherapy- prosedur yang membantu memperkuat kesihatan tubuh secara keseluruhan, berdasarkan penggunaan cryopool atau cryosauna.
  4. Mengangkat- menegangkan kulit, melicinkan kedutan dan mengencangkan otot. Kesan prosedur sedemikian dapat diperoleh baik dengan bantuan persediaan kosmetik dan pembedahan plastik.
  5. Galvanotherapy- kosmetologi perkakasan, yang membolehkan anda mengubah kulit dengan pelepasan arus yang lemah dengan voltan rendah.
  6. Kosmetologi laser- sekumpulan besar prosedur yang merangkumi penggunaan laser khusus untuk mengembalikan keanjalan kulit dan mencegah kendur di kawasan pipi.

Sebagai tambahan kepada semua prosedur ini, kosmetologi perkakasan membantu menyingkirkan pertumbuhan baru pada kulit (ketuat, tahi lalat, dll. ), serta menghilangkan bekas luka setelah menjalani operasi.

Kaedah peremajaan perkakasan

teknik peremajaan perkakasan

Kosmetologi perkakasan merangkumi pelbagai teknik peremajaan. Sangat mustahil untuk memilih yang paling berkesan, kerana setiap teknik dibuat untuk kawasan tertentu pada tubuh dan jenis kulit.

Kaedah peremajaan yang paling terkenal dan popular di kalangan pelanggan klinik:

  1. SMAS Mengubah Perubahan.Ini mungkin kaedah yang paling popular berdasarkan ultrasound. Hari ini, ia digunakan di hampir semua klinik kecantikan dan salun. Prosedur ini sama sekali tidak menyakitkan, walaupun sedikit menyenangkan, dan hasilnya sangat menggembirakan.
  2. Peremajaan Photore.Ia bertindak pada kulit epidermis (lapisan terdalam) dengan kilatan cahaya yang kerap dan kuat, serupa dengan proses memotret. Hasilnya melebihi semua jangkaan: kedutan dilancarkan, jerawat hilang, pigmentasi kulit hilang.
  3. Thermage.Dengan cara lain, ia juga disebut mengangkat radio. Ini adalah proses penyinaran frekuensi radio yang menembusi kulit dan menaikkan suhunya. Berkat ini, kolagen diperbaharui, yang bertanggungjawab untuk ketegasan dan keanjalan kulit.
  4. Peremajaan Elos.Prosedur ini menggunakan denyutan cahaya dan cas arus yang lemah, yang menyumbang kepada peremajaan. Kosmetologi seperti itu tidak membawa sesuatu yang berbahaya, hanya membawa sedikit ketidakselesaan dengan sensasi kesemutan. Hasilnya juga tidak akan membuat anda menunggu lama.
  5. Peremajaan wajah suntikan.Mereka dibezakan menjadi subkumpulan tertentu di antara mereka, dan suntikan yang paling asas adalah suntikan asid hyaluronik. Kaedah peremajaan ini sesuai untuk mereka yang takut dengan pembedahan, tetapi ingin menegangkan kulit dan menjadikannya kelihatan cantik.

Cara menggabungkan prosedur untuk peremajaan wajah dengan betul

cara menggabungkan prosedur untuk peremajaan

Untuk mencapai hasil yang baik, ketara dan tahan lama, anda perlu dapat menggabungkan teknik yang sama sekali berbeza untuk peremajaan wajah. Sekiranya anda menghiraukan perkara ini dengan tidak tahu, maka ada kemungkinan untuk membahayakan kesihatan anda dengan serius.

Sebagai contoh, suntikan Botox berfungsi dengan baik dengan prosedur kontur. Berkat gabungan teknik ini, anda dapat menghilangkan sebilangan besar kedutan tiruan dalam waktu yang singkat. Anda juga boleh bereksperimen dengan kombinasi termage, dan ia tidak akan membahayakan tubuh. Prosedur sedemikian bukan sahaja dapat membantu meratakan lapisan kulit, tetapi juga menyumbang kepada kepekatan kulit yang lebih ketat ke otot, yang akan menjadikan wajah lebih ekspresif.

Urut manual dapat digabungkan secara berkesan dengan pengangkatan termol, kerana ketika kolagen dirangsang, kulit mengencangkan, dan bertindak pada otot dengan cara ini, anda dapat menggabungkan hasilnya.

Kelebihan dan kekurangan kosmetologi perkakasan

Kosmetologi perkakasan mempunyai lebih banyak kelebihan daripada keburukan, oleh itu terima kasih kepada mereka bahawa ia sangat popular di kalangan pelanggan.

Manfaat prosedur kosmetik:

  • Kelebihan utama adalah pembetulan bentuk muka dan keadaan kulit tanpa campur tangan pembedahan, yang mana ramai orang sangat takut;
  • hasilnya muncul dalam masa yang singkat dan sebilangan kecil prosedur;
  • pesakit mengalami sedikit ketidakselesaan;
  • memungkinkan untuk memilih teknik yang diperlukan secara individu berdasarkan usia pelanggan, yang juga penting;
  • fleksibiliti dan keserasian yang baik dengan prosedur kosmetik lain;
  • tanpa rasa sakit.

Walaupun terdapat semua aspek positif dari prosedur kosmetik tersebut, anda harus memperhatikan kekurangannya, yang, sayangnya, juga ada. Kadang-kadang anda harus menyelesaikan beberapa masalah dengan pembersihan manual, dan hanya dengan itu gunakan peranti itu sendiri.

Perlu diperhatikan bahawa setiap prosedur mempunyai kelebihan dan kekurangan tersendiri, yang dapat dilihat dengan contoh:

Thermolifting

termolifting untuk muka

Plus- rangsangan pengeluaran kolagen.

Minus- tidak mempengaruhi otot.

Urut manual

Ini, boleh dikatakan, sisi sebaliknya termolifting.

Plus- jurusolek dapat merasakan kulit dengan sempurna, jadi dia tahu akan menambah atau menurunkan kekuatan, di mana zon bekerja lebih lama. Otot-otot wajah diketatkan dengan sempurna, kulit menjadi lebih halus dan lembut.

Minus- pengeluaran kolagen tidak mencukupi.

Pembersihan manual

Plus- anda dapat menghilangkan ketidaksempurnaan kulit yang tidak dapat dihilangkan dengan bantuan pembersihan perkakasan.

Minus- setelah prosedur, kulit kelihatan warna merah, penampilan yang agak menyakitkan kerana mikrokrak. Pembersihan manual adalah proses yang panjang dan menyakitkan yang mesti dilakukan secara berkala untuk mencapai kesan.

Pembersihan perkakasan

Plus- keselamatan dan rasa sakit.

Minus- sama sekali tidak berkesan ketika bekerja dengan kulit yang bermasalah.

Myostimulation

Plus- kesan langsung pada otot menggunakan gelombang.

Minus- jurusolek tidak merasakan kesan pada kulit pelanggan, seperti pembersihan manual.

Mesoterapi tanpa suntikan

Plus- peremajaan, rangsangan kulit, pemakanan yang berkesan.

Minus- tiada kesan pada otot.

Membandingkan semua kebaikan dan keburukan dalam kosmetologi perkakasan, kesimpulannya menunjukkan: untuk mencapai hasil terbaik yang pasti menggembirakan anda, anda perlu menjalani prosedur dengan satu set, menggabungkannya dengan betul antara satu sama lain.

Hasil

hasil peranti untuk peremajaan

Untuk setiap pelanggan, satu program prosedur yang diperlukan dikembangkan yang sesuai dengan jenis kulit, usia dan gaya hidupnya. Jumlah sesi juga bergantung pada beberapa syarat. Pada dasarnya, akan ada 2-3 dos selama 20 minit seminggu. Setelah menjalani keseluruhan terapi radas, hasilnya akan menggembirakan anda: parut dan kulit yang kendur akan hilang, kedutan akan menegang, wajah akan memperoleh kontur ideal yang jelas.

Berkat perubahan ini, kesejahteraan anda akan bertambah baik, anda akan kelihatan lebih muda dan lebih cantik. Perlu diperhatikan bahawa segera setelah prosedur, tidak perlu melakukan pemulihan dan pemulihan. Kosmetologi perkakasan akan segera menggantikan pembedahan plastik.

Kosmetologi perkakasan di rumah

Ini juga berlaku bahawa wanita tidak mempunyai cukup waktu untuk sering mengunjungi salun dan klinik, tetapi mereka benar-benar ingin tetap cantik. Terdapat jalan keluar! Sekarang mungkin untuk melakukan kosmetologi perkakasan di rumah, kerana proses ini cukup cepat dan mudah. Hari ini di pasaran alat-alat kosmetik anda boleh menemui pelbagai jenis, tetapi berbeza dari segi teksturnya, alat untuk penjagaan badan dan wajah.

Yang paling penting adalah memilih produk yang sesuai dan berkualiti tinggi, kerana hanya akan memberi anda jaminan kecantikan. Kita tidak boleh lupa bahawa anda perlu menggunakan peranti sedemikian secara berkala, jika tidak, anda tidak akan melihat hasil yang luar biasa.

Ramai orang takut dengan kosmetologi perkakasan, dan ungkapan itu sangat mengerikan dan tidak dapat difahami oleh mereka, tetapi prosedur ini sebenarnya sama sekali berbeza. Mereka praktikal tidak menyakitkan dan benar-benar selamat, jika, tentu saja, anda memilih pakar yang tepat. Setiap orang perlu memperbaiki dan memantau penampilan mereka, dan kosmetologi perkakasan berusaha untuk membantu mereka dalam hal ini!